Naujienos

Paaiškino, kaip iš tiesų turėtų šviesti automobilio žibintai

2020-01-02
Šiuo metų laiku į darbus išvažiuojame dar tamsoje, tamsoje keliaujame ir į namus. Ir, kaip rodo statistika, net 60 proc. visų nelaimių keliuose įvyksta tamsiuoju paros metu, kai matomumas blogas. Tačiau ar visuomet jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip, kaip turėtų, teiraujamasi pranešime žiniasklaidai.

 
„Žiemą vairuotojai vis dažniau susirūpina savo žibintų skleidžiama šviesa, bet, deja, ne visi vairuotojai supranta, kad jų automobilių žibintų skleidžiama šviesa yra per blanki ar netolygiai paskirsčiusi, todėl tamsiu paros metu jie kelia mato prasčiau nei kiti vairuotojai“, – teigia „Inter Cars Lietuva“ produktų grupės specialistas Robert Prokopovič.
Todėl prieš žiemą raskite laiko ir sureguliuokite automobilio žibintus. Darganoje ir tamsoje tai ne tik padės laiku pamatyti kliūtis, bet ir neerzins kitų – nieko nėra blogiau už akinančius priešais atvažiuojančio automobilio žibintus. Beje, specialistai pataria prieš žiemą patikrinti ne tik lemputes, bet ir žibintų stiklus.
 
Pasak specialisto, žibintų reguliavimas yra būtinas norint turėti tolygų šviesos spindulį ir matyti gerai apšviestą kelią. Dauguma vairuotojų nesupranta, kad žibintų stiklai su laiku dėvisi ir praranda skaidrumą. Dažnu atveju sprendimas labai paprastas – žibintų poliravimas. Tačiau ir šis būdas ne visada veiksmingas: jeigu žibinto reflektorius yra pažeistas arba išdegęs, tokiu atveju žibintus būtina pakeisti naujais.
„Surūdiję reflektoriai ar matiniais tapę stiklai žibintų efektyvumą gali sumažinti net dvigubai. Plastikiniai žibintų stiklai gana greitai nusitrina, o jei automobilio žibintuose buvo naudojamos galingesnės lemputės, stiklai iš vidaus aprūksta, patamsėja. Tai irgi stipriai sumažina jų efektyvumą. Atrodo, smulkmena, tačiau čia geriau netaupyti“, – sako saugaus eismo ekspertas bei vairavimo mokyklos vadovas Zbigniewas Weselis.
 
Beje, automobilio žibintų stiklai turi būti švarūs. Todėl nepamirškite tuo pasirūpinti. Naujuose automobiliuose priekinius žibintus nuplauna purkštukai. Šiek tiek anksčiau ir žibintai buvo su valytuvais – tai labai efektyvi priemonė, tačiau naujausiuose automobiliuose dėl pasyvaus saugumo reikalavimų jų jau nebūna. Bet kuriuo atveju, susiruošę kad ir į trumpą kelionę tamsoje, žibintus nuvalykite, taip pat patikrinkite, ar bakelyje užtenka langų ir žibintų plovimo skysčio.
 
Kiek laiko galima naudoti lemputes
 
Specialistai pataria atkreipti dėmesį į tai, kokias lemputes perkate. Naudokite tik gamintojų reikalavimus atitinkančias lemputes. Jei kyla klausimų, kokias lemputes pasirinkti, klauskite pardavėjų – jie apsiginklavę įvairiais katalogais ir kompiuterinėmis duomenų bazėmis, todėl tikrai visada galės padėti.
Pažymėtina, kad, laikui bėgant, naudojamų ksenoninių lempučių šviesos intensyvumas mažėja – ji blanksta, o ant netinkamai sumontuotų halogeninių lempučių paviršiaus gali susidaryti sudegusių nuosėdų. Jei pastebėjote, kad sumažėjo šviesos intensyvumas, pabandykite prisiminti, kada paskutinį kartą keitėte lemputes. Paprastai standartinių kaitinamųjų lempučių vidutinis eksploatavimo laikas – 500 valandų, halogeninių – 1 500, ksenoninių – 3 000, LED – daugiau kaip 10 000 valandų.
 
Žibintų naudojimo kultūra
 
Vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis pastebi, kad vairuojant tamsiu paros metu, reikėtų prisiminti ir keletą smulkmenų, kurios padeda jaustis saugiau.
 
„Tamsoje prasilenkiant su kitu automobiliu, pavojų gali kelti ne tik priešais važiuojantis automobilis, bet ir galimos kliūtys (dviratininkas, pėstysis), kurios gali išdygti kelyje jums iš dešinės ir kurias artimosios šviesos žibintai apšviestų jau pačią paskutinę akimirką. Tad prasilenkiant sveikas protas įpareigoja sumažinti greitį. Ir dar toks specifinis patarimas – šiuo momentu žiūrėkite dešiniau, taip sumažės tikimybė, kad priešais atvažiuojantis automobilis jus apakins, lengviau pastebėsite nelauktas kliūtis“, – sako vairavimo ekspertas.
 
Pasak specialistų, vertėtų nepamiršti ir elementarios vairavimo kultūros. Jei ruošiatės lenkti kitą automobilį ar tiesiog važiuojate eismo sraute paskui kitą eismo dalyvį, laikykitės saugaus atstumo – dėl visų aplinkinių saugumo negalima akinti priekyje riedančio automobilio vairuotojo per galinio vaizdo veidrodėlius. Tai ne tik kelia diskomfortą, bet ir yra pavojinga.

Šaltinis: https://www.delfi.lt/