Naujienos

Problema, apie kurią mažai kalbama: neblaivių ant dviejų ratų tiek pat, kiek automobilių vairuotojų

2019-07-12
Automobilių vairuotojai be ginčų sutinka, kad vairavimas išgėrus – netoleruotinas. Tačiau saugaus eismo ekspertai pastebėjo įdomią tendenciją: dažnas dviratininkas savęs neįvardija kaip vairuotojo ir mano, kad jo keliama grėsmė eismo saugumui nėra tokia didelė ir reikšminga. Pažvelgę į statistiką policijos pareigūnai sakė, jog pastaruoju metu neblaivių dviratininkų sukelti eismo įvykiai ir padaryti nusižengimai skaičiumi neatsilieka nuo automobilių vairuotojų.
 
Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad rūpesčių dėl dviratininkų ir paspirtukininkų yra nemažai. Vien per šiuos metus, iki birželio 1 d., jau yra užfiksuoti 4583 nusižengimai, kuriuos padarė dviračių ir paspirtukų vairuotojai. Negana to, iš visų užfiksuotų, 2190 dviratininkai ir paspirtukininkai buvo neblaivūs, o iš jų dar 1053 buvo užfiksuotas didesnis nei 1,5 promilės girtumas.
„Tai tikrai yra labai didelė rizika ir kartu tai parodo mūsų visuomenės požiūrį tiek į savo, tiek į kitų eismo dalyvių saugumą“, – sakė kelių policijos viršininkas.
 
Nesupranta grėsmės
 
Saugaus eismo ekspertai pastebėjo, jog neblaivūs dviratininkai neįvertina ne tik besikeičiančių eismo sąlygų, tačiau ir pasikeitusios važiavimo trajektorijos, o tokie atvejai, kai patys to nesuprasdami dviratininkai išvažiuoja į kelio vidurį ar apskritai į priešpriešinio eismo juostą, anot specialistų, yra labai pavojingi.
V. Grašys taip pat pasidalino pastebėjimais, jog remiantis statistika, pastaruoju metu neblaivių dviratininkų skaičius yra labai panašus į neblaivių vairuotojų.
„Pasižiūrėjus į gatves atrodo, kad paspirtukų ir dviračių vairuotojams visiškai nerūpi jų pačių sveikata ir gerovė. Manevrai ir jų greitis yra tikrai nesaugūs ne tik jiems, bet ir kitiems eismo dalyviams. Jau užfiksuota atvejų, kai paspirtukai susidūrė su pėsčiaisiais, todėl labai svarbu, kad eismo dalyviai suvoktų galimas savo veiksmų pasekmes, nes kol kas to neįvertina net ir blaivūs žmonės“, – sakė pareigūnas.

Visais atvejais nukenčia patys
 
V. Grašys taip pat atskleidė, kad per minėtą šių metų laikotarpį dviratininkai ir paspirtukininkai sukėlė 30 eismo įvykių, kurių metu nukentėjo 31 žmogus. Visgi, kad situacija šiek tiek keičiasi į gerą, rodo praeitų metų duomenys, mat tuo pačiu laikotarpiu 2018 m. jau buvo užfiksuotas 51 eismo įvykis bei vienas žuvęs žmogus.
Pareigūnas taip pat minėjo, jog apskritai kiekvienas žmogus prieš sėsdamas ant dviračio ar lipdamas ant paspirtuko turi įvertinti, kad tai yra transporto priemonė, kurios valdyti neblaiviam asmeniui – nevalia.
„Pagrindinis mano patarimas žmonėms – vertinkite savo brangiausią turtą – gyvybę ir sveikatą. Žinoma, taip pat labai svarbi aplinkinių reakcija, todėl juos taip pat skatinčiau nelikti abejingus. Į kiekvieną tokį pranešimą policija reaguoja, nes tai iš tiesų yra potencialus pavojus to žmogaus gyvybei ir sveikatai“, – sakė V. Grašys.

Stebės paspirtukininkus
 
Tiesa, policininkas patvirtino, jog nors elektriniai paspirtukai vis dar yra naujovė šalies keliuose, jau yra planuojama taikyti tam tikras priemones šių eismo dalyvių daromų nusižengimų fiksavimui ir mažinimui. V. Grašys patikino, kad jau planuojamos iniciatyvos, kurių metu bus ne tik stebimas paspirtukų vairuotojų dalyvavimas eisme, bet ir bus tikrinamas jų blaivumas.
Pašnekovas taip pat pasakojo, jog tokių žmonių, kurie policijos pareigūnus informuoja apie neblaivius dviratininkus kelyje ir taip padeda išvengti nelaimės, daugėja.

Šaltinis: https://www.delfi.lt/