Naujienos

Priminė paspirtukų vairuotojams, kur jie gali važiuoti ir kada reikia šalmo

2019-04-12
 
 © DELFI / Domantas Pipas
 
Atšilus orams miesto gatves ir šaligatvius šturmuoja dviratininkai ir paspirtukų vairuotojai. Nors pastaroji transporto priemonė į gatves išriedėjo dar visai neseniai, jau tapo bene viena mėgstamiausių. Visgi pastebima, jog dažnas paspirtuku važiuojantis vis dar pamiršta, kad tai ne tik pramoga, bet ir transporto priemonė, o jos vairuotojai privalo laikytis visų Kelių eismo taisyklių (KET).

Miestiečiai paspirtukus, ypač elektrinius, dažnai vertina kaip pramogą, tačiau Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) vyriausiasis inspektorius Laurynas Jovaišas primena, kad prieš išriedėdami žmonės turėtų atsiminti, kad KET nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams, o paspirtukai, turintys vidaus degimo variklį ar elektros variklį, ne didesnę nei 1 kW galią ir išvystantys ne didesnį nei 25 km/val. greitį, taip pat priskiriami prie motorinių dviračių.

Kaip važiuoti paspirtuku
 
 
Paspirtukų, kaip ir įprastų ar elektrinių dviračių vairuotojai turi žinoti visas KET ir jų laikytis. Elektriniais paspirtukais galima važiuoti dviračių takais ir jiems skirtomis juostomis, o jei tokių nėra – šaligatviais arba dešinėje kelio pusėje esančiu kelkraščiu.
Judėdami važiuojamąja kelio dalimi, elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo laikytis kuo arčiau dešiniojo krašto ir nuo jo nutolti tik tada, kai reikia pasukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį ar tais atvejais, kai iš pirmos eismo juostos leidžiama tik sukti į dešinę.
Visais atvejais paspirtuko vairuotojas turi paisyti KET, o važiuodamas šaligatviu – užtikrinti pėsčiųjų saugumą. Pavyzdžiui, tarp pėsčiųjų paspirtuko vairuotojas gali važiuoti tik laikydamasis pėsčiųjų judėjimo greičio – ne greičiau nei 6-7 km/val. greičiu.
 
Kam šalmas ir liemenė
 
Nusprendusiems paspirtuku pasivažinėti pirmą kartą patartina dėvėti šalmą bei kitas apsaugos priemones, o prieš pradedant važiuoti, pirmiausia, išbandyti šios transporto priemonės akceleraciją. Tiesa, rinktis dėvėti šalmą ar ne, gali tik pilnametystės sulaukę asmenys, jaunesni nei 18 metų paspirtukininkai šalmą dėvėti privalo visada.
Taip pat važiuodamas tamsiu paros metu paspirtuko vairuotojas jo priekyje turėtų įjungti baltos, o šalia galinio rato – raudonos šviesos žibintus. Paspirtukų vairuotojai tiek tamsiu paros metu, tiek dieną, kai juda važiuojamąja kelio dalimi, turi vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Atkreiptinas dėmesys jog važiuojamąja kelio dalimi paspirtuku galima važiuoti tik tada, jei jo stabdžiai ir garsinis signalas yra techniškai tvarkingi.
 
Paspirtukai – ne visi
 
Tiesa, elektriniai paspirtukai pagal savo technines charakteristikas gali būti priskiriami ir mopedams. Jei ši transporto priemonė gali išvystyti greitį nuo 25 iki 45 km/val., o didžiausioji naudingoji galia yra nuo 1 kW iki 4 kW, ji priskiriama mopedams.
Tokios transporto priemonės turi būti įregistruotos, turėti galiojančią techninę apžiūrą ir civilinės atsakomybės draudimą, o jų vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su AM (mopedai ir lengvieji keturračiai, kurių variklio darbinis tūris ne didesnis nei 50 kub. cm., o jų maksimalus greitis ne didesnis nei 45 km/val.) ar bet kuria kita atitinkama kategorija. Tvarkos nepaisantiems ir neturintiems reikiamų dokumentų, būtų taikoma administracinė atsakomybė.
 
 
 
 
Šaltinis: https://www.delfi.lt