Naujienos

Automobilių sporto treneris atskleidžia pagrindines vairavimo klaidų priežastis

2019-03-11
Neužtenka išmokti taisykles, išlaikyti vairavimo egzaminus ar turėti didžiulę vairavimo patirtį, kad vairuotume saugiai. Lietuvos automobilių sporto federacijos viceprezidentas, nusipelnęs automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius sako, kad vairuoti saugiai reiškia suprasti visus eismo komponentus.
 
Ir tada nuspręsti, kokį jį rinktis: „Ne tik oro sąlygos svarbios, kelyje gali būti daug kitų eismo dalyvių, netikėtų situacijų. Vairuotojas turi įvertinti visas aplinkybes ir būti pasirengęs į jas reaguoti. Tačiau svarbiausia yra tai, kaip jis mąsto.“
 
 
Vairuotojo ir automobilio dialogas
 
J.Dereškevičius sako, kad labai svarbu įsisąmoninti, kad žmogus reaguoja maždaug penkis kartus greičiau nei automobilis. „Tai reiškia, kas šiandieninis automobilis mus savotiškai apgauna, nes kai vairuojame laikydamiesi eismo taisyklių jaučiame, kad mes tai darome puikiai, automobilis mums visiškai paklūsta. Bet kai padidiname greitį iki automobilio arba vairuotojo galimybių ribų, tada ir pasireiškia praktiškai tas reakcijos greičių skirtumas.“
Pasak automobilių sporto trenerio, norint, kad automobilis sėkmingai atliktų bet kokį manevrą, jam reikia, jog vairuotojas jam duotų ne tik komandą, bet ir suteiktų laiko. Todėl kiekvieno vairuotojo dėmesys turi būti sutelktas vertinant situacijas kelyje ir laiką, per kurį automobilis turės įvykdyti vieną ar kitą užduotį.
„Vairuojant vyksta nenutrūkstantis automobilio ir vairuotojo dialogas. Ar vairuotojas spaudžia pedalą, ar pasuka vairą – tai jau yra žmogaus užsakymas automobiliui. Reaguodamas į žmogaus veiksmą automobilis lėtėja, greitėja, manevruoja. Kai tik automobilis ima vykdyti žmogaus užsakytą užduotį, jis ir vairuotojui iškart užduoda kitą užduotį. Kitaip tariant, mes nuolatos koreguojame savo veiksmus, nes vairavimas nėra vienkartinis veiksmas. Čia ir atsiveria erdvė klaidoms: korekcija gali būti gera arba ne“, – aiškina J.Dereškevičius.
Ir pabrėžia, kad saugiausias vairavimas yra tada, kai nereikia jokių korekcijų. Ir čia labai svarbus pasirinkto greičio faktorius: korekcijų skaičius gali būti didelis, arba jų visai nebūti. Ir tai gali lemti kelionės baigtį.
 
Vairavimas – darbas, o ne malonumas
 
„Saugūs ar ne esame prie vairo, priklauso nuo mūsų požiūrio į vairavimą. Jeigu žmogus galvoja, kad jis gali greitai važiuoti, jis tai ir daro. Jeigu jaunas vairuotojas mano, kad jis to negali, tai ir vairuoja jis kitaip, neviršija greičio. Rūpestis saugumu kelyje prasideda mūsų galvose. Bet tam reikia pastangų. Tik dažniausiai žmonės nėra linkę analizuoti savo veiksmų ir nuostatų, – sako J.Dereškevičius ir neigia populiarų įsitikinimą, kad vairavimas gali būti ir malonumas. – Nors šiandien ne vieno automobilio gamintojo reklaminis šūkis skelbia, kad be galo malonu vairuoti šį automobilį. Bet norint vairuoti saugiai, malonumams vietos nelieka. Vairuodami mes visada esame apriboti: arba savo sugebėjimų, arba automobilio galimybių.“
Automobilių sporto treneris pataria sėdant prie automobilio vairo tinkamai nusiteikti, neeksperimentuoti, susikaupti.


Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/saugukelyje-lt/automobiliu-sporto-treneris-atskleidzia-pagrindines-vairavimo-klaidu-priezastis-787-1113232